måndag 25 december 2006

Nu är det över!...eller?

Igår var det julafton och det betyder för många att julen slutar då eller eventuellt om några dagar. Inte för mig. Som skilsmässobarn får jag den härliga förmånen att fira jul två gånger om året. Inte iår inte, iår blir det inte mindre än tre gånger bara med familjen. En gång med pappa(igår), en gång med mamma(på fredag) och en gång med mammas släkt (den 4e januari). Innan alla dessa underbara julaftnar har jag firat jul ungefär tre gånger eller nåt sånt. En gång med Ippa, en gång med Emma och en gång med Linda. Suck inte konstigt att man kan bli trött på julen.

När julen är över och då menar jag julafton, juldag och annandag jul, då har fu några dagar som du spenderar med alla andra på mellandagsrean och sedan är det dags för nyår.

SUCK!

Det här året är det första jag ska fira med mina kompisar. Vi ska ha en mysig liten middag hemma hos mig. Kontrollfreak som jag är vill jag ju ha allt planerat allt från mat till var alla ska sova. Mina kompisar som itne är lika galna som jag tycker det är konstigt men jag är sådan.
Nu är allt planerat men känner ändå liten oro för att nåt ska strula. Fast vi har planerat allt in i minsta detalj så känner jag oro.
Det kommer gå bra det vet jag men allt känns oplanerat. Kommer alla tycka det är roligt? Kommer maten räcka? Hur kommer det gå med efterrätten?
Usch det är jobbigt att ha sånna känslor!

Men nu ska jag sluta oroa mig och tänka att allt går bra.
Ni kommer få full information om hur det gick någon gång under det nya året ;)

Inga kommentarer: