torsdag 21 december 2006

Vissa människor är ute efter något det känner man på sig. Vissa är ute efter din vänskap fast de inte varit intresserade tidigare, vissa vill be dig om tjänster hela tiden. Listan kan bli lång vad människor vill ha utav dig.
Jag känner en del som alltid kommer till mig med sina problem, fast jag inte känner dem så bra, mennär jag har ett problem och försöker prata med personen om det så får jag än en gång höra om alla personens problem fast jag mår pyton.
Andra männikor som man trodde var en vänner kan man be om en tjänst t ex man ber om något man inte kan fixa själv. Så väntar man på att "vännen" ska hjälpa dig och så helt plötsligt en dag säger personen "jag känner inte för att hjälpa dig". Man blir helchockad för man trodde att personen var en vän, en vän som alltid ställde upp.

Jag har råkat ut för båda delarna och jag har faktiskt slutat kalla personerna för vänner, de är kompisar som för mig inte är lika bra som att vara vän med någon. Jag trodde jag kände personerna men icke sa nicke det gjorde jag inte. Man blir sviken gång på gång men förväntas alltid ställa upp för andra. Varför är det så?

Jag är osäker på om de personerna som behandlat mig på det sättet någonsin kommer att bli mina vänner för det har hänt rätt ofta att de betett sigså som jag beskrev. Det är lite synd för en av dem tyckre jag...eller tyckte kanske....jag väldigt mycket om.

Den som lever får se....

Inga kommentarer: