söndag 17 december 2006

Det syns inte att man gråter när det regnar

Det syns inte att man gråter när det regnar
Änglarnas sympati är underbar att känna
Man kan gå - och få
Låta himlens tårar nå Ner i hjärtat - skingrar smärtan
Det syns inte att man gråter när det regnar

Jag hittade den här texten av en ren slump. Jag satt och skrev ett litet brev till Emma och tänkte att jag skulle kolla bland Robert Brobergs texter för han har skrivit en av mina favoritlåtar (Jag älskar dig ditt helvete) och vi har gråtit så mycket jag och Emma att jag tänkte att den texten kollar vi upp. När jag läste textraden "Änglarnas synpati är underbar att känna" började jag gråta eftersom mina bästa vänner ät mina änglar.

Jag har haft det tufft ett tag men börjar återhämta mig mycket tack vare just mina änglar. Jag har gråtit och fått dem att gråta med mig. De har gråtit och fått mig att gråta med dem.

Änglar är de som hjälper dig att flyga när dina egna vingar är brutna

Det är något av det finaste en människa sagt till mig.
Jag tar aldrig åt mig när folk säger att de älskar mig eller liknande för det är så klyschigt men när jag fick denna meningen sagd till mig började jag gråta. Jag satt inne på svenska lektionen och grät stilla glädjetårar för att jag hade fått en kärleksförklaring som jag aldrig hade hört förut.

Nu tänker många att jag säger att jag älskar dig till dem och jag menar det verkligen när jag säger det och jag tar åt mig mer numera för nu får jag höra det nästan dagligen.
Innan jag träffade mina änglar fick jag bara höra det av min familj men nu får jag hra det av människor som valt att umgås med mig och det betyder så mycket för mig.

För några dagar sedan var jag rätt nere, mådde skit och orkade inte med livet längre. Jag gick in på Robert Brobergs hemsida och hittade texter som hjälpte mig genom dagen.

Trösta mej, bara en liten stundså blir jag stark, igen
trösta mej -stryk mej över ryggen, igen...
Åh - jag svävar...
!Dammi il coraggio, Amore Miosolo per un momentoe saro´ di nuovo forte e felice...si!
Åh - volare...!
Smek mej, stryk mej över pannan
Oh - få mitt huvud att stanna!Ta bort alla onda tankar...
Dammi il coraggio, Tesoro Miosolo per un momentoe saro´ di nuovo forte e felice...si!
Åh - jag svävar...!
(text: Robert Broberg)

Detta var en av de texter jag hittade. Den andra var den ag började med men här har jag bara lagt in en kortis av den. Den tredje var en förläng variant på Jag älskar dig ditt helvete.

Förutom dessa låtar har jag fått mycket hjälp i helgen att må bättre, min älskade lillebror Arvid. När han ser på en, tittar riktigt noga för att se vem det är, och sedan spricker upp i ett enormt leende då finns det inget eller ingen som kan få mig att må dåligt mer.

Satt just nu, medan jag letade inspiration, och läste texter av Broberg igen...Nu har jag hittat texten om mitt liv:

Sprucken i tusen bitarhar jag en kostym längst inne i mej!
fast ingenting fungerar,skall du inte tro
jag reagerar,sprucken i tusen bitar
har jag en kostym längst inne i mej

krossad - men inte färdig nejjag låtsas - att allting är okey
sprucken i tusen bitarhar jag ett betongfort längst därinne
fast hjärnan detonerarsitter jag kvar här och resonerarsprucken i tusen bitar
med ett betongfort längst därinne!

stukad
så går jag ändå aldrig sönder
fast förödmjukad
så går jag aldrig riktigt under

sprucken i tusen bitar
har jag något oåtkomligt i mej
fast hjärtat exlpoderartar jag fram kaffet och serverar,
sprucken i tusen bitarhar jag något oåtkomligt i mej!

krossad men det spelar ingen roll
jag låssas
att jag har läget under kontroll

sprucken i tusen bitarhar jag en kostym längst inne i mej!
fast ingenting fungerar,skall du inte tro jag reagerar,
sprucken i tusen bitarhar jag en kostym längst inne i mej

sprucken i-tu-! sprucken i-tu-!
sprucken i tusen bitar
har jag en kostym längst inne i mej!

Där är texten om mitt liv.

Börjar må bättre nu och det är tack vare alla kompisar och min familj.
Tack för att ni finns för mig!
Älskar

Inga kommentarer: