söndag 3 december 2006

Några tankar om advent

Tredje december, första advent, Jesus rider in i Jerusalem tre veckor innan han föds, tre veckor kvar till jul. Man tänker mycket en dag som denna.
Tredje december och det är nu 7 grader varmt trots att kolckan är 21,30. Första advent men var är snön och julstämningen? Det brukar ju ändå vara lite kallt fast det kanske inte har blivit riktigt vinter än.
Hur Jesus kan rida in i Jerusalem tre veckor innan han föds är fortfarande ett stort problem i mnin värld. Har funderat på den frågan enda sen någon först sa et för en massa år sedan.
Tre veckor kvar till jul. Borde jag ha ångest för allt jag måste göra? Borde jag börja få julstämning? Inte vet jag. Halvfärdig med julklapparna och julstämningen är det inget fel på.

Idag, den första advent, har jag jobbat arslet av mig, jag har hunnit med ett klädbyte som inte tog lång tid alls och jag har varit på Liseberg med Emma, Ippa och Johan. Tänk vad mycket man hinner med egentligen.
Jag säger bara HEJA EMMA!! Det du gjorde mot Jonas igår måste ha varit roligt och han måste varit skitskraj :D ville sett det. Tack för att du stöttar mig och hjälper mig med sånna saker! Ippa jag har inte glömt bort dig! Du gör mycket för mig också och hjälpte mig overdeligt i somras. Vet inte hur jag skulle klara livet om jag inte hade er två!

Nu kanske någon av mina andra kompisar sitter och tänker att jag har glömt dem med men det har jag inte, det är bara det att just Emma och Ippa har hjälpt mig under hösten på et sätt jag aldrig behövt förut. Alla ni andra finns där för mig också men eran hjälp syns inte lika mycket som Emma och Ippas. Ni hjälper mig bara genom att finnas där och bara snacka om väderoch vind eller vad vi nu gör.

Jaja snart är denna dagen över och vi går in i en ny vecka. Nästa söndag är det andra advent (nä :o tänker många, oj va smart hon är!) men grejen är att det är inte lika fint på andra till fjärde advent som på första och framförallt så sjunger man inte Hosianna som är en av mina favisar.

Nä nu orkar jag inte skriva mer börjar få ont i nacken....

Inga kommentarer: