lördag 6 januari 2007

Idag har jag varit iväg och köpt ny hårfärg för den jag valde senast blev inte bra, när jag betalade min färg och mammas bomullstussar säger tjejej som hjälpt oss "ja och så slänger jag ner en rundborste också". Vädligt snällt av henne men varför gjorde hon det? Orkar inte fundera på det mera och det är jättesnällt av henne. Tack tjejen på Kicks för hjälp och rundborste.


Satt nyss och läste samtliga dagboksinlägg på Jonas Gardells hemsida. Han har skrivit där sen den första december och fortfarande har jag ett favoritinlägg. Det handlar om människor som gör fel sak vid fel tidpunkt. Orkar inte skriva mer idag så tänkte helt enkelt lägga in det inlägget här.



"Jag älskar när mänskor gör fel saker vid fel tillfällen.

När Marks amerikanska farmor var typ 88 år gammal gick hon på en class reunion för det var 70 år sen de gick ut skolan, och på den här klassåterföreningen träffade hon en annan lika gammal tant som hon inte sett på 70 år. Hon såg på tanten och kom ihåg att hon inte gillade henne då, för 70 år sen, och hon gillade henne inte nu heller, så Marks farmor går fram till tanten och säger: ”I’m gonna give you a face lift you won’t have to pay for!” och ger käringen en fet rak höger!

Det är vad jag kallar återförening!


Jag älskar när mänskor gör fel saker vid fel tillfällen!


Som när Robinson-Robban målar sig blå i ansiktet, äter upp en papperslapp med sin röst på, försöker rymma från tv-studion men ramlar över scenografin.

Det är stort!


Eller när Zidane har 5 minuter kvar innan han är världsmästare för andra gången, 5 minuter kvar av förlängningen innan straffsparkarna och just han råkar vara världens bästa straffläggare, 5 minuter innan han ska bli hyllad av alla som den bästa fotbollsspelaren typ genom tiderna och vad tänker han då? ”Äsch, jag tror jag måste skalla nån!” 200 tv-kameror fångar varje rörelse på planen, en miljard mänskor tittar på, 70 000 personer på läktarna och Zidane: ”Äsch, jag chansar, med lite tur är det ingen som ser!”


Eller som när George Michael blev fast på en offentlig toalett med snorren ute och en polis i andra änden av snorren! Jag hade aldrig brytt mig om George Michael förut men nu sprang jag iväg och köpte hans skivor!

Den här killen var ju begåvad!


Zidane, George Michael, Robinson-Robban och Marks amerikanska farmor – hjältar att beundra och se upp till. I Mellanmjölkshowen sa jag: Var inte fånge! Bli inte ditt eget livs gisslan! Vad det betyder är nog olika för var och en. Men ibland innebär det faktiskt att man måste måla sig blå, skalla en motspelare, suga av en snut och slå ner en tant. Det faktiskt bara är så!"


Inga kommentarer: