tisdag 28 april 2009

Regnet det bara öser ner....

Nja kanske inte öser ner men det har regnat idag. Tråkigt värre men kanske bra för blommorna så de kan börja blomma på riktigt nu. Jag har i och för sig inte varit ute nästan alls idag. Bara till och från tvättstugan och Hemköp.
Jag hatar tvätt-tid, det går så segt. Okej skönare nu när vi har torktumlare om man jämför med när jag bodde på Frösön och bara hade torkrum. Tvätten kunde vara färdig tvättad vid 10 eller 11 men torr och klar vid 14. Då bodde jag ju inte heller i stan så man kunde hitta på nånting den tiden tvätten torkade. Okej nu gör jag väl inget speciellt heller förutom småretas med Johan, mumsar godis och överväger att göra mig en räkmacka snart.

Imorgon är det kortkväll som gäller, ska jobba 17-22 känns skönt att jobba men så kort. dessutom så kanske jag får gå hem tidigare för det finns en vårdtagare som ska flytta och hon bor alldeles vid mig så jag ska gå och hämta larmet och släppa nycklarna i deras brevlåda och jag sa att det var okej att jag gjorde det om jag fick gå från jobbet lite tidigare. Så jag hoppas att de inte hann göra det idag.

Annars har jag inte gjort så mycket idag tycker jag. Städat lägenheten på egen initiativ så nu är allt rent här hemma snart. Lägenheten är ren, jag nybadad, Johan nyduschad och tvätten snart färdig tvättad.
Det är ju jobbigt med tvätt-tid men skönt när allt är klart och garderoben nyfylld. =)

Vi vet fortfarande inte vad vi ska göra på valborg. Eller jag vet inte i alla fall, Johan kanske har planerat något med någon men glömt berätta det för mig. Ja det visar sig väl så småningom. Antingen så är vi väl med Johans syster och/eller mamma eller så blir det fest med kompisgänget. Eller så stannar vi hemma och är bara med varandra.
Den som lever får se.

Snart bär det av till Cypern, har köpt tågbiljetter nu. Åker 15/5 kl 20,50 och kommer hem 28/5 kl 07,00. Ska jobba samma kväll jag kommer hem, men vad gör man inte när man har för få semesterdagar? Hoppas chefen godkänt min ansökan bara.

Nu ska jag gå och försöka göra mig en räkmacka, får se om jag kommer ihåg hur man gör ;)

KÄRLEK!

Inga kommentarer: