lördag 25 april 2009

Nu ska du höra nånting som jag vill tala om....

Nu är det vår i Östersund =)
20 grader i skuggan idag på jobbet. Det kan bara beskrivas med fem bokstäver; V A R M T! Fick byta kläder på lunchen för långbyxora var för varma. Men eftersom man är lite petig av sig så kan man ju inte ha gympadojjor till kort kjol så hade Johans svarta Converse men vilken skoskav jag fick! Det var ju sjukt! Blir det Converse imorgon så blir det mina egna grå....

Som sagt så har jag ju jobbat idag gick väl ganska bra. Inte så mycket larm och ganska lugnt, hoppas på en liknande dag imorgon. De kan verkligen svänga i humöret de där gammla. Idag var jag hos en kvinna på lunch och hon var sur och otrevlig och sa åt mig att gå hem och lära mig laga riktig mat, innan jag kunde det var jag inte välkommen hos henne. Kvinnan är väldigt dement så hon kom inte ihåg mig när jag var där och gav henne middag, men då var jag så gullig och duktig. Rätt roligt att jobba ibland om de svänger lite från arg till glad. En dag fick jag höra från en man att jag var en pärla, den bästa som fanns och att ingen var som jag. Även han en smula dement men man blir glad ändå. För på något sätt förtjänade jag väl inte så mycket lovord efter att fått in honom i duschen, lagt fram nya kläder och gjort frukost. Men om han vill berömma så är ingen glader än jag ;)

Idag satt jag och skrev personligt brev för en jobbannons på Ica Maxi som ska öppna här i höst. Kan vara kul att prova nånting nytt. Har ett litet dilemma bara, vet inte vilka jag ska sätta upp som referenter. Hemtjänsten hemma i Kungsbacka är ju klart och frågat men vem från Frösön ska jag sätta upp? Den som jag borde sätta upp, i och med att det var min arbetsledare, hälsar knappt på mig när vi möts på stan. Inte så förvånande men sååååå moget. Förstår fortfarande inte vad jag möjligtvis kan ha gjort, eller hon kanske är så här mot alla föredetta volontärer. Så valet kanske lutar mot någon annan, ska bara kolla om det går bra först, men det tror jag.

Får se om jag åker ut till Sunne imorgon kväll efter jobbet och lyssnar på en konsert med Frösö vokal, de ska bland annat sjunga Abba låtar. Vokalen är ju bra i sig och Abba behöver jag väl inte ens nämna vad jag tycker om ;)

Men nu ska jag avrunda här, gå och blåsa håret, borsta tänderna och muta Johan att vi ska se på Hells Kitchen eller nån film innan vi somnar....

KÄRLEK!

1 kommentar:

anna sa...

Bry dig inte om du-vet-vem, jag skiter totalt i vad hon tycker och det är så himla skönt! Vem funderar du på annars??? Jag har just belastat fembarnsfadern med två referensgrejer, men han ställer säkert upp för dig också, om du ber snällt ;) Annars finns ju Vojnic t.ex.. L-Å också kanske.. vet inte vilka du hade bäst relation till :) fast L-Å är ganska tankspridd, *suck*