måndag 20 november 2006

Så har man skapat sig en blogg här...
Det var ju faktiskt lite kul.
Någon kanske undrar varför randig ko men det kan förklaras genom att jag älskar både kossor och radiga saker så därav randig ko.
Det fanns några andra alternativ men de kändes inte lika mycket som jag. Tex Nille, som Emma envisas med att kalla mig, flummot som är Philippas smeknamn på mig, Svea kallas jag av Linda. Och listan skulle kunna bli ännu längre om jag orkade dra mig till minnes alla knäppa namn ja kallas.
Jag har inte riktigt kommit på vad jag har som syfte med den här sidan men det visar sig väl längre fram (kan man ju hoppas men var inte så säker eftersom det är jag som skriver)

Vad kan man säga mer då?
Sitter här i mitt extremt städade rum och skrattar för mig själv eftersom jag, som den klant jag är, lyckades välta min byrå med TV, DVD och lite skivor och filmer på så allt hamnade på golvet. Det var rätt kul faktiskt och gav kanske ett litet tecken på att det är dags att städa...

Usch nu kom den där hemska låten 7mila kliv med Martin Stenmarck på radion igen.Kan man inte få slippa den? Den är ju avskyvärd! Han låter så klagande och....aaa jag vet inte men gillar inte låten i alla fall.
Varför spelas den på varje kanal en gång i timmen typ?
Ja jag vet att jag överdriver men det känns så.
Äntligen är den slut och nu kom äntligen en bra låt.
I will alwas love you med Whitney Houston, det kallar jag bra låt! Speciellt när hon tar den lååååånga höööga tonen där i slutet, det är ju så man ryser.

Appropå musik så har jag blivit helt skadad av Emma, hennes besatthet av U2 har smittat av sig på mig. Inte för att jag är besatt men jag älskar musiken och kan vissa av låtarna utantill. Är detta friskt kan man undra.

Och på tal om friskt kan jag ju nämna Emmas lillla utbrott på filosofin i torsdags. Det var nog det roligaste jag varit med om. Hon var helsur på läraren för att hon gjort fel på en inlämning (bara det är lite småroligt) så hon satt och kritiserade honom hela lektionen och tänker en vacker dag riva hans indiantält som står placerat på månens baksida. Good Luck!

När vi ändå pratar om Emma kan vi lika gärna berätta om våran lilla idé med Lisebergskaniner och Lisbeth, fast tror inte att ni orkar läsa det och tror inte ni kommer förstå ändå. Så strunta i att jag sagt nåt för jag orkar inte sudda ut det.

På lördag är det bäst att alla som tänkte bege sig till Lisebreg ser upp för då kommer vi (jag, Philippa och Emma) och invaderar stället. Tycker framförallt synd om Erik som kommer få ett jobbigt besök av oss. Tror inte du vet vad som väntar...

Nä nu orkar jag inte skriva längre återkommer senare.
Men tills dess får ni ha det underbart och inte sakna mig för mycket!

Inga kommentarer: