måndag 9 mars 2009

Vårvindar friska

Ja nu börjar våren till att komma här i Östersund, men snön försvinner ju inte i och med det heller. Snön smälter sakta men säkert, förutom på natten då den fryser på och hemtjänst personalen på City/Solberg svär högt över de som sandar gatorna inne i stan. Det görs nämligen som mest en gång i veckan och absolut inte på helgerna även om det är så halt så till och med den smidigaste gymnasten skulle bryta vart enda ben i kroppen. Det värsta av allt är ju att de gamla här som vi har hand om, de vill ju gå ut ändå för de har ju oss och sina rollatorer att stöda sig mot, inte som hemma då de fegade ur så fort det såg ut att bli lite regn. Suck.
Men idag är jag i alla fall ledig, men jag borde ringa chefen och fråga hur det blir med vicket jag blitt tillfrågad om. Har nämligen inte hört nåt mer om det och alla på jobbet, inklusive vårdtager går runt och säger "ja, jag har hört att du ska gå för Annelie när hon är tjänstledig" så alla andra verkar veta mer än mig. Så jag hoppas att jag får det här nu, annars blir jag så besviken att jag desperat börjar leta jobb igen för då har de svikit mig två gånger.

Just nu ligger jag och slappar i soffan iförd nattlinne och en filt. Ska väl till att göra nån frukost om en stund och sen blir det städning, eller i alla fall dammsugning för nu krasar det så skönt under fötterna ;)

Och på tal om fötter så kan jag berätta att Converse inte är några bra arbetsskor! Har jobbat i dessa i två dagar nu och mina fötter och smalben gör så ont att jag knappt kan gå!

Men nu ska jag titta lite på Prison Break och sedan ta itu med dagens sysslor.

Kärlek!

Inga kommentarer: