måndag 23 mars 2009

Krokus växer i rabatten....

Ja inte i min rabatt förstås men i min fasters nere i Skåne växer den för fullt. Jag och Johan har precis avverkat en helg nere i underbara Lund med min släkt på pappas sida. Anledningen var att farmor blev hela 85 år, fortfarande massa krut i gumman.
Det hela började på fredag morgon då vi satte oss på planet först till Stockholm och sen till Malmö, väl på Sturup hämtade faster Anna oss med bil och färden fortsatte i sakta mak in mot Lund och kalaset. Lunch och lite småfix hos farmor innan vi alla (jag, Johan, pappa, Richard, Carina och Arvid) gav oss ut på stan. Där shoppade jag loss på Gina Tricot och Johan på JC. Kvällen spenderades nere i matsalen i farmors hus med grannar och kallops.
Lördagen var dagen med stort D! Födelsedagen! Vi fixade, donade, hämtade tårtor, gick på systemet, gick på Ica, bytte om, hämtade farfar, donade mer och tillslut så var klockan tre och middagen skulle börja. Förutom den närmsta familjen så kom även många av farmors väninnor och åt ris och curry. Indiskt på grund av att farmor föddes och levde i Indien i fyra år. Det va så underbart gott, framförallt bröden =) Sen efter städandet så avnjöt vi grillad korv och rester i olika former. Vi kröp till korgs vid 23tiden och då stupade vi verkligen ner i sängen.
Söndagen blev väldigt lugn med bara fika med de flesta på Espresso House och sen middag med alla i släkten utom farfar, då åt vi curry resterna från lördagen. Sen var det dags för det jobba hejdåandet till de som skulle fara till Göteborg. Jag fällde väl en och annan tår men alla tröstade mig väldigt bra där nere. Och Arvid saknar jag fortfarande men man vänjer sig.

Nu är vi hemma igen och det känns skönt, ens egna saker och ens egna säng. Eftermiddagen har spenderats i mysbrallor under täcket framför både Robinsson och Så ska det låta. Skönt!
Imorgon börjar jobbet igen.

Nu ska jag äta Ris och curry som Johan gjort (vi tänkte inte så långt att det kunde bli tradigt)

Kärlek!

Inga kommentarer: