torsdag 29 mars 2007

Balklänningar, silvertejp, bhar, kjol och woppas!

Va gillar ni rubriken? Själv är jag överförtjust i den :) Den beskriver nämligen allt jag kommer ta upp idag.
Ska vi börja med balklänningar?

I tisdags var jag i Göteborg med mamma o mormor för att köpa tyg o mönster o allt man behöver till en balklänning. Vi hade bestämt oss för ett blått fint tyg men när vi hade hittat den underbara mönstret så fick vi hjälp av en jättetrevlig tjej där. Hon hjälpte oss att hitta det mest underbara aprikosa tyget :) så den blå klännigen blev aprikos. Nästan som Törnrosas klänning i slutet ;)

Silvertejp var det dags för nu ja...jag tycker det är en väldigt rolig sak i dagsläget. Varför jag tar upp det här är för att om dryga två månader ska jag ju gå modevisning åt min barndomskompis Lotten och då ska jag ha en underbar klänning som jag nog redan beskrivit här...Grejen är dock att bhn som sitter på klänningen är en smula för liten så det sväller åt alla håll o kanter just nu ;) Men då kom vi på lösningen: Silvertejp! Haha det kommer bli dödensnyggt ;)

När vi då är inne på mina behag så kommer man ju osökt in på ämnet bhar ;) Jag som i ett halvårs tid levt med informationen att jag har storlek 75D har plötsligt en 65F!! :o Fatta chocken! Aja inte så mycket att göra egentligen men det är ju lite större än jag trodde :P

Kjolen! Åh min kjol! Igår var ju jag och Emma/Rambo/Bronto/Biffen/numera även Myggan inne i den stoooora staden Göteborg och spenderade pengar. Jag hittade min älsklings kjol! Jag blev kär direkt och nu hänger den i min garderob :)

WOPPAS!! För inte vet vad det är kan jag meddela att det är en snygg kille. Så hör ni nån ropa woppa så är det bara jag och Emma som sett en snygg kille/ett schnöggo/en woppa och imon på Respekt kommer jag och Emma spana woppas hela natten lång =)

Nu orkar jag inte skriva mer måste duscha o skriva lite på filosofin =)
Kärlek!

Inga kommentarer: