tisdag 2 juni 2009

Here comes the sun...

Hoppas kan man ju alltid. Hela helgen var det kanonväder här i stan, 25 grader och sol. Tyvärr kunde vi inte njuta av det i fulla drag för Johan laseropererade ögonen i onsdags och var ljuskänslig hela helgen. Vi tog i och för sig en promenad på stan både lördag och söndag men lagom fort och med solglasögon. Sen på söndagen så mötte vi Johans mamma och hennes sambo i badhusparken för fika, sen hängde vi med dom hem och stannade där hela kvällen. Jag gjorde en kort avstickare hem för att hämta lite saker. Vi grillade och Kattis & co kom, ja alltså inte Kattis Ahlström utan Johans syster med sambo och barn. Max var dundersjuk, hög feber, snorig och allmänt loj. Har nog inte sett honom så lugn sen han var nykläckt för ett år sen. Vi hade jätte trevligt och åt god mat som alltid.

Sen skulle jag ju jobbat både igår och idag men hade så ont i hela kroppen igår så allt jag kunde göra var att knapra Alvedon och ligga ner hela dagen. Tur att man hade sista avsnittet av Greys Anatomy att avverka. Men nu längtar jag bara till nästa säsong!

När jag och Johan satt och åt en ehhm nyttig(?) måltid från en snabbmatskedja och pratade om alla ungdomar som jobbar där och är otrevliga kom vi in på våra framtidsplaner eller vad man ska säga. Han undrade om jag ångrade att jag inte tackade "ja" till lärarutbildningen i Linköping jag kom in på samtidigt som jag kom in på volontäråret. Självklart inte svarade jag för hade jag börjat där så hade jag aldrig träffat Johan eller alla underbara kompisar på Sigtunakurserna som till exempel Linn.
Visst skulle jag säkert träffat andra på en utbildning men jag älskar ju Johan och måste nog säga att volontäråret är det bästa jag gjort hittills.
Men mitt i allt detta så kom en, inte oro men nåt liknande om min framtid, vad jag ska göra och var jag ska göra det någonstans. Jag vet ju att jag vill plugga till lärare men har väl inte bestämt var riktigt än, det är ju inte bara mig det handlar om. Jag vill ju helst ha Johan med mig till den nya orten men om han inte kan/vill följa med så vill jag ju inte flytta för långt eller nånstans när det är dåliga kommunikationer till Östersund.
Man måste väl börja fundera på allvar snart...

Nu tror jag det räcker med tankar för idag.

KÄRLEK!

Inga kommentarer: