måndag 18 februari 2008

VM-yra, gulliga jobbarkompisar, lillebror och förkylning

Nu var det ett tag sen jag skrev men det händer j så mycket hela tiden och man är helt slut när man kommer hem. Men det har väl inte hänt så speciellt mycket sen jag skrev sist. Jag mår bättre i alla fall och det var väl kanske inte så svårt med tanke på det senaste inlägget ;)

Men VM i skidskytte här i Östersund har kommit och försvunnit nu. Helt galet har det varit, de smällde upp Europas största öltält mitt på Stortorget och tältet med sina två våningar var väl ganska svårt att missa om vi säger så... Jag lovade mig själv att inte dras med i VM-yran som drabbade stan men tillslut veknade även Gunilla. Efter att ha varit på en av prisutdelningarna i Vinterparken, även kallad Badhusparken resten av tiden, och lyssnat på barnkören som sjöng nationalsångerna blev jag lite nyfiken på hur det var att titta på tävlingarna live. Jag hade j sett en del på tvn och efter prisutdelningen insåg jag även att det finns snygga skidskyttar ;) Vi får tacka Emil Helge Svendsen för det. Norrmannen som vann två guld nu i veckan.
Eftersom jag blev lite smittad av yran pratade jag med Svante och han fixade två biljetter till Vm åt mig och min bror som var här nu i helgen.
Vi hade en härligt kall och frusen dag vid spåret igår och hejade på mer än vad vi båda tyckte var normalt för oss. Richard hejade på Sverige och jag hejade såklart på Norge och blev överlycklig när Svendsen vann. =D
Enda tråkiga med gårdagen är att jag drog på mig en megaförkylning så nu har jag lite problem att andas ;)

Tidigare i veckan hade jag blivit erbjuden en biljett till tävlingarna av min favorit 60åring, Mats. Mats är nog den på jobbet som är gulligast mot mig. Okej alla är urgulliga men Mats är på en helt annan nivå; han gav mig en biljett till TIK-VF i julklapp, körde mig 40mil sammanlagt för att jag skulle kunna gå på matchen, bjöd mig på middag den dagen, tänkte köpa godis på min namnsdag och jag fick en ros på alla hjärtans dag. Vad kan man säga om denna fantastiska man? Han är grov i mun och man får veta ganska mycket mer om hans sexliv än vad man vill, men han har ett stort hjärta av guld. =)

Ja, lillebror Richard var ju här i helgen och vi hade det hur mysigt som helst. Han var med på jobbet och ville inte åka hem. Vi stod och frös och tittade på VM tillsammans och vi softade en hel dag. Saknar honom redan! :'(

På fredag ska jag till läkaren för min klåda på benen och resten av kroppen och snart är det dags för uppkörning =) Massor som händer nu. Återkommer med resultat från allt.

Kärlek!

Inga kommentarer: